Törmäsin tähän valkoiseen paitaan Bikbokissa ja olosuhteiden suotuisuudesta ostin sen. Hyväksyin paidan "Vogue"-tekstin  kelvolliseksi. Sehän edustaa yhtä maailman edistyneimmistä muotilehdistä. Tottakai haluan olla tyylikäs tyylikkän lehden logossa! Kaiken lisäksi pieni Parise-teksti toi mieleeni unelmieni Pariisin, tai sen mitä Pariisista tiedän ja haikailen. Sorahtelevat ärrät, Amelie-elkuva ja huolettomat, meikittömät aamut tyylikkäässä kahvilassa Caffe laten ja croissantin äärellä, ehkä poskisuukkojen jakelua ruskea silmäisille ranskalaispojille...Myös paidan uneliaan ohut materiaali houkutti minua. Kun lahjakortillani Bikbokiin vielä oli rahaa ja serkkuni vieressä ehdotti minua luottamaan tuohon petollisen läpinäkyvään paitaan, päätin vastata sen viettelevään, ranskaa sortavaan ääneen pässäni.

DSCN2622-normal.jpg

Ostin sen, mutta ilmeisesti turhan heppoisin perustein. Paita nimittäin osoitti minulle todellisen luontonsa vasta, kun olin jo nukkunut se päällä ja merkannut sen kahvi ja linssikeittotahroilla. O olikin A ja Vogue olikin Vague. Ei hätää. Aloitin salapoliisityön ja googletin, mitä "Vague" tarkoittaa...

DSCN2612-normal.jpg

Vague osoittautuikin ihan mukavaksi jutuksi. Käsitykseni mukaan kyseinen sana on ranskaa ja tarkoitta muunmuassa adjektiivissä epämääräistä, tai hämärää ja substantiivissä aaltoa. Kuvahakua selaillessani eteeni osui kauniita kuvia turkooseista tyrskyistä ja youtubesta löysin mukavan kuuloisen Nouvelle vague-nimisen ranskalaisbändin. Tämä kelpaa minulle oikeastaan paremmin, kuin käveleminen epämääräisenä mainoksena muotilehden puolesta, jota tuskin koskaan olen ees selannut. ;)Sen sijaan sainkin epämääräistä hämäryyttä, turkooseja aaltoja ja ranskalaista punk-musiikkia!

 

DownloadedFile-25-normal.jpg         images-11-normal.jpg

      images-9-normal.jpg                   DownloadedFile-24-normal.jpg

Tällaisia löysin kuvahausta vaguen arvoitusta selvitellessä... :))