Laventeli, pastellinsävyiset syreenit, omenankukat, tuoksuva juhannusruusu ja palleroinen kullervo... musta orkidea ihan sen dramaattisuuden takia... Siinä lueteltuina joitain mielikukkiani. Rumaa kukkaa ei oikein tule mieleen. Eikä oikeastaan mitään inhokkia (jollei kuivattuja lasketa). Voiko kukkia ylipäänsä inhota? Ei ainakaan VIHATA... Ehkä harvoja tapauksia allergian, tai voimakkaan hajun takia... 

Lempikukkani kumminkin olen päättänyt. En tiedä, miksi. Ehkä minulla oli tylsää, tai olin lukenut liikaa "Kukkakeijujen kultaista kirjaa", tai joku kysyi sitä... Se nyt kumminkin joskus on nimetty hortensiaksi. Se on mielestäni osuva valinta. Hortensiasta voi sanoa pitävänsä monesta syystä: Sillä on kauniit, isot kukat, jotka koostuvat monesta pienenpienestä pikkukukasta (sen voi ajatella tosi runollisesti), värivalikoima on laaja ja väri vaihtelee maaperän happamuudesta riippuen, Aku Ankan äiti sai nimensä kukan mukaan... Olen jo kauan kaikista hortensian väreistä tuntenut erityistä viehätystä valkoisiin yksilöihin. Olen kuolaillut niiden perään jo vaikka kuinka kauan ja tänään toiveeni sitten toteutui ja sain terälehtien kärjistä herkästi vihertävän kasvin huoneeseeni kökkimään. Raivasin sille tilan ikkunan eteen, toin oman jakkarankin, vaihdoin ison ruukun, annoin multaa ja täytin vanhan Arizona- jääteepullon vedellä kastelua varten. <3

IMG_4672-normal.jpg

Muutama kuva kukkaseni kotiutumisesta... 

IMG_4668-normal.jpg

... ja ihan muutama muu kuva. :)

IMG_4650-normal.jpgIMG_4655-normal.jpg

Sitruunapiirros jatkaa kasvikunnan kasvatti- teemaa. ;)